مقاله بیماری پروانه ای Secrets

Wiki Article

آیا می‌دانید تئوری اثر پروانه‌ای می‌تواند باعث شکل‌گیری عادت‌های خوب در ما شود؟ مثلا تصمیم می‌گیریم روزانه پنج صفحه کتاب مطالعه کنیم، این عادت خوب به‌مرور یادگیری و مهارت ما را در زندگی افزایش می‌دهد. هر چقدر دانش بیشتری داشته باشیم، در زندگی موفق‌تر خواهیم بود، تصمیم‌های درست‌تری می‌گیریم و به‌صورت زنجیره‌وار، این تصمیم‌ها در زندگی و نسل آینده‌ی ما موثر خواهد بود.

این تاثیرات می‌تواند در حوزه‌های مختلفی روی دهد که ما چند مورد از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

کار کردن با یک متخصص توان بخشی (درمانگر فیزیکی, مشاور حرفه ای) می تواند به کاهش محدودیت های حرکت ناشی از اثر زخم و ادغام انگشتان و مفاصل کمک کند. 

سن ابتلا به بیماری پروانه ای معمولا از بدو تولد است اما در هر سنی قابل تشخیص است.

بیماری پروانه‌ای دیستروفیک: اختلال در ژن سازنده نوعی کلاژن عامل ایجاد این نوع بیماری است که با اختلال در ساخت کلاژن لایه‌های پوستی قادر به اتصال به یکدیگر نیستند و می‌تواند جزو بیماری ژنتیکی اتوزوم مغلوب یا غالب باشد.

آزمایش قبل از تولد: خانواده‌هایی که دارای سابقه‌ی بیماری پروانه‌ای هستند، نیازمند به انجام آزمایش قبل از تولد و مشاوره‌ ژنتیک هستند.

گاهی شکم نوزاد بادکرده میشود. کودک معمولا دست هایش را گره میکند و پاهایش را که معمولا سرد میشود، متناوبا باز و more info بسته میکند.

منشاء تاول‌های ایجاد شده، مشخص‌کننده‌ نوع بیماری پروانه‌ای است.

اگر دچار این مشکلات شدید، حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید:

تاول‌های پوستی از رایج‌ترین نشانه‌های بیماری پروانه‌ای می‌باشند که این تاول‌ها همراه با خارش و خونریزی بوده و منجر به عفونت می‌گردند. بیماری پروانه‌ای موجب به وجود آمدن زخم‌هایی می‌گردد که منجر به انقباضات مفصلی و ناهنجاری‌های زیبا شناختی در اندام‌های گوناگون بدن همچون پا و دست خواهند گردید.

آزمایش ژنتیکی گاهی برای تایید تشخیص مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بیشتر اشکال بیماری پروانه ای به ارث برده می شوند.

مشکلات تغذیه ای نیز می تواند باعث به تاخیر افتادن ترمیم زخم شود و در کودکان رشد را آهسته کند. 

زمانی که کودک رشد می کند، او را تشویق کنید که در فعالیت هایی که باعث آسیب پوست نمی شود شرکت کنند. شنا گزینه خوبی است.

در این شرایط ممکن است پزشک جراحی را برای اصلاح این موقعیت پیشنهاد نماید، به ویژه اگر با حرکت طبیعی تداخل داشته باشند.

Report this wiki page