بیماری زونا چیست و راه درمان Fundamentals Explained

Wiki Article

عضویت در خبرنامه پیامکی با عضویت در خبرنامه پیامکی از برنامه کارگاه ها، همایش ها و تخفیف های کلینیک ها مطلع شوید.

بعد از برطرف شدن دوره آبله مرغان، ویروس در سلول‌های عصبی خاصی از بدن واقع در ستون فقرات در سیستم عصبی باقی می‌ماند. این بدان معنی است که بدن فرد در حالت غیرفعال می‌باشد و هیچ علائمی از ویروس واریسلا زوستر تجربه نخواهد کرد.

درد، سوزش، کرختی و خارش شروع به تاثیر بر بخش ویژه‌ای از پوست می‌کنند. ​

بثورات به سایر نقاط بدن گسترش پیدا کرده‌اند یا علائم دیگری هم دارید (مثل تب بالا).

بیماری شینگلز خطرناک نیست، اما ممکن است بسیار دردناک باشد. در حالی که واکسن‌ها خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهند، درمان به‌موقع می‌تواند دوره‌ی بهبودی را کوتاه‌تر کرده و از بروز عوارض جانبی جلوگیری ‌کند.

۱۴:۰۰ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

مهم است فردی که دچار زونا است، از تماس با این افراد اجتناب کند:

زونا فقط در افرادی رخ می‌دهد که بیماری زونا و حمام قبلاً در معرض ویروس واریسلا زوستر (آبله مرغان) قرار داشته اند. عوامل خطر برای ایجاد زونا شامل موارد زیر است:

پوسته‌ها معمولاً بعد از گذشت چند هفته از بین می‌روند و بثورات زونا نیز بعد از تقریباً دو تا چهار هفته از بین خواهند رفت. اگرچه این مورد غیر معمول است، ولی در برخی از بثورات شدید، تغییر رنگ پوست یا زخم شدن پوست امکان پذیر است.

ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است.

درمان زونا به منظور کاهش اثرات ویروس و همچنین مدیریت درد در نظر گرفته شده است. داروهای مختلفی وجود دارند که قابل استفاده هستند و پزشک در مورد بهترین گزینه‌های درمانی برای وضعیت خاص فرد صحبت خواهد کرد.

زخم زونا معمولاً با سوزش، سوزن سوزن شدن یا خارش در ناحیه‌ای که در نهایت منجر به جوش می‌شود، شروع خواهد شد. بعضی اوقات، درد ناشی از آنها شدید است و افراد ممکن است از حساسیت شدید پوست خود شکایت کنند.

به منظور تشخیص پارانوئید، روانشناس علائم و سابقه پزشکی فرد را به دقت بررسی می‌کند. همچنین روانشناس یک معاینه فیزیکی برای بررسی سایر شرایط پزشکی انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین واتس آپ تلگرام چاپ شاید برای شما جذاب باشد

Report this wiki page